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dc.contributor.authorRodríguez, María Fernandaes
dc.date.accessioned2025-01-27T16:55:00Z
dc.date.available2025-01-27T16:55:00Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12820/820
dc.descriptionJournal of Education Policyes
dc.description.abstractAlthough the regulation of private education has been a disputed topic in academic and policy debates, there is a lack of recognition regarding the underlying structures that inform such opposing viewpoints. Through a sociological understanding of disputes, I propose to see through the lenses of the market to understand the contested visions at play in the regulation of private education in a specific case: a debate in 2018 between private providers and the Ministry of Education that would inform the national regulation in Peru. Specifically, I analyse how private providers justify their right to select and expel students by examining the underlying higher-order principles behind their arguments, or as Boltanski and Thévenot termed them, the ‘orders of worth’. The analysis provides evidence of contradictory ways of seeing education that are located in market, industrial and domestic orders of worth, which suggest a hegemonic project for private education in Peru that also holds open the possibility of challenging it by unpacking the arguments used to support it. These justifications expose the inconsistencies of an unequal educational system that has relied on private education for decades. This paper could prove useful for other countries seeking to reform the regulation of private education.es
dc.description.abstractAunque la regulación de la educación privada ha sido un tema disputado en los debates académicos y políticos, hay una falta de reconocimiento con respecto a las estructuras subyacentes que informan tales puntos de vista opuestos. A través de una comprensión sociológica de las disputas, se propone ver a través de los lentes del mercado para entender las visiones impugnadas en juego en la regulación de la educación privada en un caso específico: un debate en 2018 entre los proveedores privados y el Ministerio de Educación que informaría la regulación nacional en Perú. Específicamente, se analizo cómo los proveedores privados justifican su derecho a seleccionar y expulsar estudiantes examinando los principios de orden superior subyacentes detrás de sus argumentos, o como Boltanski y Thévenot los denominaron, los «órdenes de valor». El análisis evidencia formas contradictorias de ver la educación que se ubican en los órdenes de valor de mercado, industrial y doméstico, que sugieren un proyecto hegemónico para la educación privada en Perú que también mantiene abierta la posibilidad de desafiarlo desentrañando los argumentos utilizados para sustentarlo. Estas justificaciones ponen al descubierto las inconsistencias de un sistema educativo desigual que se ha apoyado en la educación privada durante décadas. Este documento podría resultar útil para otros países que pretendan reformar la regulación de la enseñanza privada.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.publisherTaylor & Francis Groupes
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/es
dc.sourceRepositorio institucional - GRADEes
dc.subjectEducación privadaes
dc.subjectPrivate educationes
dc.subjectPolítica educativaes
dc.subjectEducational policyes
dc.subjectPerúes
dc.titleResisting regulation : revealing orders of worth behind the debate over private education regulation in Perues
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.subject.ocdehttp://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01es
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones
dc.publisher.countryGBes
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.1080/02680939.2024.2386613es
dc.relation.isPartOfurn:issn:1464-5106es


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