Browsing by Author "Favara, Marta"
Now showing items 1-16 of 16
-
Comprendiendo el embarazo, la convivencia y el matrimonio en la adolescencia: el caso del Perú
Sánchez, Alan; Favara, Marta; Lavado, Pablo (Grupo de Análisis para el Desarrollo, 2016-11)En las encuestas de Niños del Milenio y estadísticas nacionales, 1 de cada 5 mujeres a los 19 años tenía al menos un hijo. Se propone reforzar políticas públicas para postergar el embarazo adolescente: concluir la secundaria, ... -
Consequences of teenage childbearing in Peru: is the extended school-day reform an effective policy instrument to prevent teenage pregnancy?
Sánchez, Alan; Favara, Marta (Young Lives, 2019)Este documento de trabajo investiga el papel de los programas de jornada escolar extendida, principalmente vistos como un medio para mejorar el rendimiento académico, para la prevención del embarazo adolescente. Primero ... -
Development of an online food frequency questionnaire and estimation of misreporting of energy intake during the COVID-19 pandemic among young adults in Peru
Vega-Salas, María Jesús; Curi-Quinto, Katherine; Hidalgo, Alessandra; Meza-Carbajal, Krysty; Lago-Berrocal, Nataly; Arias, Lena; Favara, Marta; Penny, Mary E.; Sánchez, Alan; Vimaleswaran, Karani S. (FrontiersCH, 2022)Background: The Young Lives longitudinal study switched to remote data collection methods including the adaptation of dietary intake assessment to online modes due to the physical contact restrictions imposed by the COVID-19 ... -
Estratificación de los retornos a la educación superior en el Perú: el rol de la calidad de la educación y las opciones de carrera
Sánchez, Alan; Porter, Catherine; Favara, Marta (Grupo de Análisis para el DesarrolloPE, 2021)Este documento de política analiza la situación de América Latina y el Caribe con respecto a sus niveles de crecimientos en la tasa de asistencia a educación superior. En el caso del Perú, la tasa bruta de asistencia en ... -
Las habilidades cognitivas medidas durante la adolescencia predicen los resultados educativos: evidencia de Etiopia y Perú
López, Jennifer; Behrman, Jere; Cueto, Santiago; Favara, Marta; Sánchez, Alan (Grupo de Análisis para el DesarrolloPE, 2023-07)Utilizando datos de Niños del Milenio (NdM), se investiga la asociación entre las habilidades cognitivas medidas a los 12 años y los resultados educativos medidos a los 15 y 20 años. Los y las jóvenes con mayores puntajes ... -
Impact of the COVID-19 pandemic on anxiety and depression symptoms of young people in the global south : evidence from a four-country cohort study
Porter, Catherine; Favara, Marta; Hittmeyer, Annina; Scott, Douglas; Sánchez, Alan; Ellanki, Revathi; Woldehanna, Tassew; Duc, Le Thuc; Craske, Michelle G.; Stein, Alan (BMJGB, 2021)A phone survey administered between August and October 2020 to participants of a population-based longitudinal cohort study established in 2002 comprising two cohorts born in 1994–1995 and 2001–2002 in Ethiopia, India ... -
Interactions between genetic and lifestyle factors on cardiometabolic disease-related outcomes in Latin American and Caribbean populations : a systematic review
Wuni, Ramatu; Ventura, Eduard F.; Curi-Quinto, Katherine; Murray, Claudia; Nunes, Richard; Lovegrove, Julie A.; Penny, Mary E.; Favara, Marta; Sánchez, Alan; Vimaleswaran, Karani S. (FrontiersCH, 2023)Introduction: The prevalence of cardiometabolic diseases has increased in Latin American and the Caribbean populations (LACP). To identify gene-lifestyle interactions that modify the risk of cardiometabolic diseases in ... -
¿Más recursos escolares mejoran los resultados de aprendizaje? Evidencia de la reforma de Jornada Escolar Completa
Agüero, Jorge; Favara, Marta; Porter, Catherine; Sánchez, Alan (Grupo de Análisis para el DesarrolloPE, 2021)Sigue siendo un debate abierto si la asignación de más recursos mejora los resultados de aprendizaje de los alumnos de las escuelas públicas de bajo rendimiento. Nos centramos en el efecto del aumento del tiempo de ... -
No longer children: what do Young Lives children do when they grow up? Transitions to post-secondary education and the labour market
Favara, Marta; Chang, Grace; Sánchez, Alan (Young Lives, 2018-06)No longer children: What do Young Lives children do when they grow up? is a Young Lives research report, synthesising research from the past two survey rounds (in 2013 and 2016) to reflect on how the experience of poverty ... -
Psychosocial competencies and risky behaviours in Peru
Favara, Marta; Sánchez, Alan (Young Lives, 2016-07)Usamos un único conjunto de datos longitudinales de Perú para investigar la relación entre competencias psicosociales relacionadas con los conceptos de autoestima, autoeficacia y aspiraciones, y una serie de conductas de ... -
Role of Government Financial Support and Vulnerability Characteristics Associated with Food Insecurity during the COVID-19 Pandemic among Young Peruvians
Curi-Quinto, Katherine; Sánchez, Alan; Lago-Berrocal, Nataly; Penny, Mary E.; Murray, Claudia; Nunes, Richard; Favara, Marta; Wijeyesekera, Anisha; Lovegrove, Julie A.; Soto-Cáceres, Victor; Vimaleswaran, Karani S. (MDPICH, 2021)Peruvian households have experienced one of the most prevalent economic shocks due to COVID-19, significantly increasing their vulnerability to food insecurity (FI). To understand the vulnerability characteristics of these ... -
La transición hacia el mercado laboral y los estudios postsecundarios en Perú: evidencia del estudio Niños del Milenio
Sánchez, Alan; Favara, Marta (BID, 2018)El informe sobre Perú parte de una fuente de información excepcional: el estudio Niños del Milenio, que recolectó datos longitudinales. Durante 15 años, esta investigación dio seguimiento a dos grupos de adolescentes y ... -
Understanding teenage fertility, cohabitation, and marriage : the case of Peru
Favara, Marta; Lavado, Pablo; Sánchez, Alan (Grupo de Análisis para el Desarrollo, 2016-09)In this study, we used data from the Young Lives study, which investigates teenage childbearing, marriage, and cohabitation by tracking a cohort of individuals from the ages of 8 to 19 years. While the present analysis ... -
“United we stand divided we fall”: maternal social participation and children’s nutritional status in Peru
Favara, Marta (World Bank, 2012-11)In previous literature, social capital has been hypothesized as a substitute for other forms of capital, such as physical and human capital. This paper contributes to this literature, studying the association between ... -
“United we stand divided we fall”: maternal social participation and children’s nutritional status in Peru
Favara, Marta (Lima, 2012-11)En la literatura anterior, el capital social se ha formulado como un sustituto de otras formas de capital, como el capital físico y humano. Este trabajo contribuye a esta literatura, estudiando la asociación entre el acceso ... -
Unpacking the post-lockdown employment recovery of young women in the global south
Scott, Douglas; Freund, Richard; Favara, Marta; Porter, Catherine; Sánchez, Alan (Institute of Labor Economics (IZA)DE, 2021)Este documento analiza la diferencia en la recuperación del empleo a corto plazo entre hombres y mujeres jóvenes en India, Perú y Vietnam luego de las cuarentenas nacionales impuestas en los tres países durante 2020. Los ...